Św. Jan de Ávila uważany jest za bramę mistyki XVI w.
Jego główne dzieło Audi filia „nawróciło więcej dusz niż jest w nim liter” – jak mawiał kardynał Astorga, arcybiskup Toledo, już w XVIII wieku. Horyzontem jego pism jest powszechne powołanie ...
Pokaż cały opis...
Św. Jan de Ávila uważany jest za bramę mistyki XVI w.
Jego główne dzieło Audi filia „nawróciło więcej dusz niż jest w nim liter” – jak mawiał kardynał Astorga, arcybiskup Toledo, już w XVIII wieku. Horyzontem jego pism jest powszechne powołanie do świętości, które dla osiągnięcia tego celu przynagla do świętości kapłanów, od których zależy w wielkiej mierze świętość wiernych. Znany jest jego wpływ na francuską szkołę kapłańską: kardynała Bérulle, św. Wincentego a Paulo, świętego proboszcza z Ars, św. Franciszka Salezego, św. Antoniego Maríi Clareta, św. Jana Bosco...
Traktat o Miłości Bożej stanowi preludium kultu i nabożeństwa do Najświętszego Serca Jezusa i Miłości miłosiernej, z którego źródeł czerpały Maria Teresa de Desandais i święta Faustyna Kowalska.
Św. Jan de Ávila jest niewątpliwie klasykiem duchowości katolickiej.
† Demetrio Fernández González, biskup Kordoby
_____________
Prezentujemy Czytelnikom wybór jego pism do kapłanów. W nich odzwierciedla się dusza tego wielkiego mistrza, który siał ziarno dobrej doktryny i świętego życia w Janie Bożym, Franciszku Borgiaszu, Piotrze z Alcántary, Teresie od Jezusa, Janie de Ribera, Ignacym Loyoli, Ludwiku z Granady, Piotrze Guerrero, Karolu Boromeuszu, Tomaszu z Villanueva, Franciszku Salezym i Alfonsie Marii Liguori oraz wielu innych.
Jorge Juan Fernández Sangrador
Ukryj opis